Palm Springs

palmsprings.jpg(2020) (r.: Max Barbakow)

ajjaj, azt hiszem, most már örökre bennragadtunk a time-loop-ot használó filmekben és sorozatokban... persze, érthető az írók lelkesedése, mert jól lehet játszani az örök körfogásban való szenvedéssel, könnyen lehet tanulságokat levonni, amivel a zsebükben továbblépnek a karakterek a végtelenített napokból. de tényleg kezd már elhasználódni ez az ötlet, annyiszor vissza-visszatértünk már hozzá az elmúlt húsz évben. és mégis, még mindig vannak olyan változók, amik némi frissesség érzetet adnak hozzá az ismerős alapokhoz -vagy ami még jobban tud működni, ha az alkotók nem az örökké-visszatérő napból való kitörésre helyezik a hangsúlyt, hanem olyan karaktereket dobnak ebbe a lehetetlen szituációba, akiket igen hamar a szívünkbe zárunk... mert bizony a palm springs ott érte el a legnagyobb győzelmet, hogy nem egy embert ragasztott bele egy kimerített napba, hanem kettőt (plusz még egyet), így már nem is számítottak a kvantum-fizikával beburkolt ’miért’-ek és ’hogyan’-ok, hanem csak ez a két ember, aki feloldódik egymás társaságában, majd túllendülnek a kötelező romantikus bukkanókon, hogy boldogan ellovagolhassanak a kaliforniai naplementébe... viszont hogy az se érezzük, hogy csak egy apró gimmick-kel eladott romantikus filmet nézünk, ahhoz meg kellett a jóízű humor, amivel kellemesen feldobták az abszurd hangulatot, és kellett az, hogy a két főszereplő között tökéletesen működjön a kémia... andy sangberg meglepő módon kettőt visszább-tekert a szokásos intenzitásából, cristin milioti meg szokás szerint egy csoda volt, főleg úgy, hogy azért neki mélyebbre is le kellett mennie a lelkébe, hogy felhozzon onnan egy adag fájdalmat... jól működött az, hogy nem egyszerre került a két karakter a szituációba, így nyles már abban a fázisban volt, ahová a hasonszőrű filmekben a második felvonásban szoktak eljutni a karakterek, és hát persze sandberg-nek jól állt ez a flegma beleszarás, az is tetszett, hogy néha visszatekertünk, hogy megnézzük a másik szemszöget is, hogy azért újoncként is átélhettük, hogy milyen rádöbbenni egy ilyen szituációra (kicsit egyébként sajnálom, hogy tudtam előre, hogy a film a time-loop-pal fog játszani, mert különben meglepő lett volna, hogy miért viselkedik ilyen furán a főhős az elején)... játékosság, humor, igazi érzelmek, bohókás romantika, szépen fényképezve, szórakoztatóan prezentálva -minden, ami ahhoz kell, hogy pozitív élményként maradjon, amikor továbblépünk. egy újabb time-loop-ot használó filmbe... (piszkált, hogy valahonnan ismerem az enervált csapos-lányt, aztán kiderült, hogy jena friedman alakítja, aki nem színész, hanem standup-os. benne volt a baráti körben, így került a vászonra, mi...?) (mindig tisztelettel hajtom meg a szakállas állam az olyan színészek előtt, akik szívességből beugranak az ilyen kis-költségvetésű produkciókba, ezúttal is jár a főhajtás j.k.simmons-nak!) (××08.29.)

Címkék: us, home, 2020, dramedy